Senaatti-kiinteistöt ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat kiinteistökaupan Otaniemen kampuksella sijaitsevasta kiinteistöstä

Ilmakuva Tietotie 2 -kiinteistöstä keväällä, näkymässä punatiilisiä rakennuksia.
Kuva: Senaatti-kiinteistöt / HR Zentuvo Finland Oy

Senaatti-kiinteistöt on myynyt Aalto-yliopistolle Espoon Otaniemen Tietotie 2:ssa sijaitsevan toimisto- ja laboratoriokiinteistön.Kokonaisuus on rakennettu useassa vaiheessa 1960-luvulta alkaen. Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:n toiminta kiinteistössä päättyi syksyllä 2023, minkä jälkeen se on ollut tyhjillään. Kohde sijaitsee kampuksen keskeisellä paikalla Kauppakorkeakoulun ja Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vieressä.

”Tämä kiinteistökauppa tiivistää entisestään Senaatin ja Aalto-yliopiston hyvää yhteistyötä Otaniemessä. Meillä on useita yhteisiä käynnissä olevia ja valmistuneita kaavakehitysprojekteja. Kohteen siirtyminen Aallon omistukseen tukee yliopiston ydinkampuksen kehittämistä ja on vuonna 2009 toteutetun yliopistokiinteistöjärjestelyn kampusalueita koskevien periaatteiden mukainen”, toteaa Senaatin kiinteistökehityspäällikkö Emmi Sihvonen.

”Meille kiinteistökauppa antaa mahdollisuuden vahvistaa kampusalueemme ytimeen sijoittuvia toimintoja ja palveluita. Tietotie 2 tulee tulevaisuudessa tarjoamaan tilaa sekä yliopiston että kumppaneidemme toiminnoille”, sanoo Aalto-yliopistokiinteistöjen toimitusjohtaja Ville Jokela.

Tietotie 2 sisältyy Biologi-nimiseen kaavamuutosalueeseen, jonne suunnitellaan monipuolisesti yliopiston toimintoja, asuntoja ja palveluja. Aalto-yliopiston on tarkoitus kehittää kiinteistöä palvelemaan yliopiston käyttöä. Biologin kaavamuutosalueella Senaatin omistukseen vielä jäävä Tietotie 4 on tavoitteena kaavoittaa asumiseen ja tullaan myöhemmin myymään tarjouskilpailulla. Samaan Biologin kaavamuutosalueeseen kuuluu myös Aalto-yliopiston omistama nk. Meritekniikan alue osoitteessa Tietotie 1.

Otaniemestä tavoitellaan toiminnoiltaan aiempaa monipuolisempaa ja entistäkin elävämpää kaupunginosaa. Alueen ainutlaatuinen yliopistokampus ja innovaatiokeskittymä sekä monipuoliset liikenneyhteydet tarjoavat siihen erinomaiset mahdollisuudet.

Emmi Sihvonen, kiinteistökehityspäällikkö, Senaatti-kiinteistöt
puh. 050 340 1408, [email protected]

Ville Jokela, toimitusjohtaja, Aalto-yliopistokiinteistöt Oy
puh. 050 380 9701, [email protected]

Senaatti-kiinteistöt on valtion kiinteistöasiantuntija ja toimitilakumppani. Luomme asiakkaidemme kanssa heidän toimintaansa tukevia työympäristöjä ja vastaamme niiden ylläpidosta. Kehitämme valtion kiinteistövarallisuutta ja pidämme huolta kulttuurihistoriallisista kohteista. Vastuullisuus on kaiken toimintamme keskiössä. Teemme tilaa innostumiselle ja onnistumiselle! www.senaattimyy.fi

Lahjoitus Kierrätyskeskuksen Boksi-lahjoituspisteeseen

Kierrätyskeskuksen Boksi-lahjoituspiste nyt A Blocissa

Boksi sijaitsee kauppakeskus A Blocin 1. kerroksessa R-kioskia vastapäätä ja on käytettävissä keskuksen aukioloaikojen mukaisesti.
KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!